Är tillbaka!!

Idag kom vi hem ifrån Österrike. En lyckat resa om jag får säga det själv. Orkar inte skriva så mcyket om varje dag (kanske blir så endå) men lite kortfattat och det jag kommer ihåg.

Måndag: Ena klassen tar ett plan som går runt 12.50 tiden och vi tog ett plan som åkte 16.50. När vi kommer fram till Östterrike efter 2-3 timmars resa så tar vi tåg och tunnelbana till det Hotellet vi ska sova på. Där vi checkar in och lämnar väskorna sen går vi till donken och äter middag där sen hände inte så mycket mer. 

Tisdag: Gjorde vi en liten "road trip" i tre grupper där vi åkte till Wien med tunnelbanan och gick runt där lite. Sen fikade vi i grupperna och så sen så åkte vi tillbaka till hotellet och packade ihop om jag inte minns fel. Sen åkte vi alla till hallen och skulle spela match mot österrikiskt lag. Killarna mötte ett stadslag där de förlorad med ganska mcyekt. Spelade även med dem där det gick mycket bra för mig. Sen spelade vi mot tjejer mot ett också typ stadslag (TROR jag att det var) som var 97/96 där vi vann.. Sen så åkte vi till deras resturang eller vad man kallar det där vi åt middag med några österrikare som vi hade spelat mot med mera. Sen åkta man hem till värdefamiljerna och sov där.

Onsdag: Jag och Hanna (som jag sov med, fick byta familj eftersom jag och Hanna skulle träna med killarna på morgonen) blev väckta ungefär vid 06.00 och åt frukost. Sen så hämtade tränaren oss (som tränade det där laget vi skulle träna med) och vi åkte till hallen och skulle träna med killarna i vår klass och andra klassen och några Österrikare. Från klockan 07.15 till 09.00. Var faktist ganska kul! Sen så dushade vi åkte med till deras skola och var med några lektioner. Sen så åt vi lunch där och sedan åkte vi till ett bad och badade. Badade inte men i alla fall. Sen efter det blev vi tjejer avsläppta för att spela match. Var samma Fklubb som vi hade mött dagen innan men då var det 96/95 (mest 95 tror jag) och vi förlorade med 1 mål. Sen åkte vi med värdefamiljerna och skulle äta middag. Våran familj åt middag med 2 andra familjer så vi var 6 stycken tjejer som åt tsm. Sen vid efter 22.00 åkte vi hem och sov. 

Torsdag: Alla träffades 08.00 på stationen där för att åka tsm tillbaka till Hotellet. Vi sa hej då osv. Sen så la vi in vår packnig på hotellet för att sen nästan direkt åka till ett chokladmuseeum. Eller min grupp åkte till chokladmuseeumet och de andra två grubberna gick på zoo. Det var rätt tråkit där och inte så mycket att kolla på. men men... Sen så fick vi fritt några timmar för att äta lucnh själva och sedan träffast vid 14.30 för att ta oss tsm till hallen där vi skulle spela match. Vi tjejer spelade lika mot de vi mötte och killarna frlorade ganska stort. Spelade där med men gick inte lika bra för mig. Haha, de killarna kunde inte varit 95 som de sa.. Måste minst vart 93 vissa hade ju skägg ;D.. Sen åt vi alla på restaurang tsm och sen åkte vi tillbaka till hotellet.

Fredag: Första gruppen  åkte från hotellet vid 08.30 och vi i andra gruppen åkte vid 09.30. Planet gick 12.15 och allt gick bra. Var hemma vid 17.00 någonting tror jag..

ahja, nu fick ni lite information. Orkar inte läsa igenom så allt står väll lite kanisgt men ahja.... Hööres.. Kommer somna när som hellst!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0