Hemma!

Nu är jag äntligen hemma och ska berätta ALLT jag kommer på att skriva!
I onsdags kväll, eller man kan säga i torsdags natt kl 00.00 somnade jag sen så gick jag upp kl 04.30 som jag sa och sen åkte jag till centralen med mamma som skjutsade och Melinda. Tåget gick kl 06.21 och allt gick som det skulle och efter ca 4 timmar bytte vi tåg till ett annat som vi bara åkte i en timma. När vi kom ner till Sölvesborg så gick vi in på en resturang och åt sen så gick vi till hallen och spelade. Första matchen så satt jag på bänken först halvlek och stog i mål andra halvlek och den matchen vann vi med 29-9! Vet ej vilken skola det var men aja, sen så spelade vi 30 minuter senare mot en skola som jag inte vet vad den hete men det var i alla fall den skolan där vi spelade i, men där spelade jag ute första halvlek sen nästa halvlek spelade jag lite sen så satt jag på bänken men den matchen vann vi med 26-16 så jaa, det var ju inte svårase matcherna. Sen hade vi en timma på oss innan tåget åkte så då fick vi duscha lite snabbt och sen gå till tågstationen, innan det gick vi in på pressbyrån och köpte lite "rese godis". På det första tåget så gick det nästan precis som det skulle, kanske bara några minuter förseningar eller något men nästa tåg som SKULLE BARA ta 4 timmar, tog inte 4 timmar. Det började med när vi var på stationen så var tåget försenat. Sen får jag inte glömma att tillägga att några i Skuru hoppade på fel tåg. Dem tog det tåget som var en timma försenat men gick den tiden vi skull EGENTLIGEN åka, så då hoppade dem på fel tåg i alla fall och åkte iväg och lärara som var med skrattade bara och tyckté det var kul eftersom dem visste att dem i alla fall åkte åt rätt håll!! Men när vi åkte i alla fall så gick det bra från en början men ni kan ju gissa när vi kom till Sthlm central!?? KL 01.00 och vi skulle egentligen komma in kl 21.40!!! Haha, men det roligaste var att jag ville att vi skulle bli försenade för då kanske man skulle kunna få slippa skolan, men vi kom inte tillräckligt mycket försent till det.. Så när jag släckte lampan vid 02.00 var det bara att stiga upp för skola igen.. (kl 06.30) Haha, sen får jag inte glöma en sak. När vi var ca 100 meter ifrån stationen så stannar tåget för då säger tågchaufföran att vi inte kunde komma upp för en liten kulle eller var det var, så vi var tvugna att vänta på ett annat tåg att det skulle åka förbi, sen så skulle vi backa och sen så.. aaa då åkte vi!! Så JÄ*LA jobbigt, men endå kul för det blev lite flum sen när man var så rött, jag, Mel och Ebba satt och pratade om hur vi skulle ta livet av oss, det kanske låter väldigt konstigt, dramatiskt, sjukt osv men ni skulle fatta när ni hörde det. Jag kan ta exemplet på hur Mel skulle, hon skulle kasta en femtio-öring ifrån Eifeltornet och sen ta typ hissen ner och sen klyvas av femtiörningen på mitten, för hon hade hört att man kunde det, eller något i den stilen.. Haha, jaa det var i alla fall skit flumigt och roligt. Men nu ska jag ta det lungt, sitta vid tv, äta upp tårtan som jag håller på att äter, eftersom min syster fyllde 19 år igår!! GRATTIS GRATTIS GRATTIS!!! Puss&kram Vendela

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0