Otur!

Idag så har jag haft det bra men endå haft en grymt otur men i slutet slutade allt bra.
Dagen började med att jag gick upp vid 06.10 ungrfär och åt frukost och sen åkte jag till skolan.
Det började med att jag fick ett sms av Matilda och där stog det att hon var sjuk och mådde dåligt och nästan det först jag tänkte var att jag inte kommer komma in i mitt skåp för hon har min extranyckel och jag har tappat bort min andra. Men då sa hon att Alice hade hennes extra nyckel så då kunde jag få tag i min nyckel . Men efter ett tag så hittade jag även min andra nyckel som har varit borta i en vecka snart i min jeansficka så det var ju bra. Sen i alla fall när vi ska till stista lektionen som var handboll så hittade jag inte mitt busskort. Den låg INGEN STANS. Jag vände upp och ner på väskan och letade och det gjorde även Ebba med min väska men vi hittade den ingen stans men tillslut så frågade Ebba mig ifall det var något numer som jag inte kände igen som hade ringt mig idag eftersom jag sa att jag hade skrivit Namn och Telefonnummer på mitt kort och det kom jag på att någon hade gjort så jag ringde det numret och den som svarade sa
-Swebuss
och jag fattade inte det så jag sa bara
-eeeee
då sa han inte heller något speciellt utan sa Swebuss igen och då sa jag
-Ja du ringde mig?
Då sa han
-Aaaaa, jo
Och sen började min hjärna tänka lite, för innan trodde jag Swebuss var ett namn. Att han som svarade hete det!! (haha, hur blond får man vara).
Men sen i alla fall så berättade han att busskortet var hos han i mölnvik så mamma fick åka dit sen och hämta det. Aaaa.. i alla fall åkte jag ju till träningen med mobilbiljett och efter träningen gjorde jag också det (skol träningen). Och den bussen vi tog stog det bara GUSTAVSBERG C på så den gick ju inte till lugnet. På bussen i alla fall så sms jag lite och då stog det DITT MINNE ÄR 95 % FULLT eller något så då så raderade jag alla sms och vet ni vad.
DÄR LÅG MIN BUSSBILJETT!! Haha, så jävla smart jag är!! Men i alla fall så fick jag låna Alices busskort hem eftersom hon skulle stana i centrum tills träningen började men det skulle inte jag för jag skulle hem. Nu i alla fall är jag hemme ny duschat och nyäten och ska snart gå och lägga mig. Så pussar&kramar ♥Vendela

p.s fick även veta att jag skulle spela ute i helgen i Stockholm cupen.
Men den är tyvär ändå ingen cup vi "satsar" på utan den är någon cup som alla ska få spela.
Och det är ju bra, och vi har endå ganska många skadade.

Skadade eller sjuka:
Matilda G
Linnea K (som ska stå istället för mig eftersom hon inte kunde springa)
Lotta
Felicia
Hedvig
( sen vet jag inte om jag har glömt någon men det är endå ganska många eftersom vi ska ha två lag med)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0