JAG ÄR HEMMA NU!

Nu är jag hemma!! Jag har haft det super bra och det var mycket roligare än vad jag trodde!!

Tisdag:
Vi åkte kl 07.30 på morgonen med bussen. Sen efter några timmars åkande så stannade vi på ett matställe där det fanns Max, BurgerKing och Mcdonalds men själv är man så duktig att man tog med sig egen matsäck. Efter några kisspauser så var vi i Rostock i Tyskland där vi bodde på ett hotell en natt. Det kanske inte var världens finaste men det dög för en natt.

Onsdag: Vi åkte tidigt redan på morgonen mot Tjeckien men innan var vi på besök i Berlin där vi var några timmar och åt Luch och gick runt lite. Kl 22.00 ca var vi i Tjeckien vid skolan och där började vi att fixa oss och gick och la oss runt 00.00 tiden tror jag.

Torsdag: På torsdagen åkte vi till huvudstaden Prag och var där hela dagen. Vi var där ungeför från 11.00 till 17.00 och jag kan säga att fötterna värkte reält efter dem där timmarna. När vi hade blivit guidade där av skolans rektor så åkte vi hem. När vi kom hem vid ca 19.30 tiden så skulle vi tydligen träna kl 20.00 så då blev det ingen middag för min del och många andras del eftersom jag får håll om jag äter för tätt in på. När vi skulle träna så fick vi tydligen ingen tid i hallen utan vi fick gå en bit bort där det fanns konstgräsplan med handbollslinjer där det blev en ganska kort träning eftersom det var kolsvart och man såg inte bollen. Men då fick vi en tid i hallen och vi körde match. Efter så gick vi och la oss vid ca 00.00 tiden tror jag.

Fredag:
På fredagen så drog tuneringen i gång och vårat lag spelade första matchen vid 09.00 redan så då fick man gå upp vid 08.00 tiden. Tyvär så kommer jag inte alls ihåg vad lagen hette eller vad dem kommer ifrån men jag vet att vårat lag vann alla matcher och det andra tjejlaget vann en, spelade lika en match och förlorade mot oss. Sen vann även killarna alla sina matcher ( jag och Alina stog i våra egna lag och sen stog vi även varannan halvlek hos killarna eftersom dem inta hade en målvakt). På kvällen gick vi till en kyrka där vi lämnade över en klänning till kyrkan och vi fick även höra när dem pratade. Sen så sjöng även några i kyrkan på svenska för dem. Och jag kan säga att det var väldigt jobbigt att sitta i en kyrka där någon snackade tjeckiska i en timma ca. Haha!

Lördag: I lördags så spelade vi om alla matcher mot lagen eftersom vi bara var 4 tjejlag och 4 killag och denna gång blev resultatet nästan det samma. Mitt lag vann alla matcher, killarna vann 2 och förlorade en och det andra tjejlaget vann en match tror jag och förlorade den andar och lämnade WO (eller vad det heter) till oss eftersom dem hade minus en spelare och hade massa skador. Vid 5 tiden då var det prisutdelning till alla lagen. Så vårat lag kom etta, andra tjejlaget kom trea och killarna kom också etta. Sen fanns det även andra små priser som delades ut som t.ex. bästa målvakt och då blev jag utsädd till "bästa manliga målvakt", eller det hette kanske inte manliga men alla sa det efterråt. Lite kul faktist men lite pinsamt. På kvällen gick jag, Mimmi, Melinda och Sara till Tesco (en mataffär) där vi fick sälskap av några tjeckier på hemmvägen. Två av dem tre killarna mötte jag i handboll så dem viste jag ju vilka det var sen hade vi "pratat" med dem innan. Eller det blev inte så mycket prat eftersom dem inte kunde Engelska så man prata bara på sina egna språk och tittade på varandra och skrattade (haha, töntigt va?). Fast det var en av dem som kunde lite engelska så han fick översätta hela tiden till dem andar och oss. På kvällen i alla fall så satt vi hela tiden med dem men till slut kom alla dit och typ skrämde bort dem genom att säga att dem var bögar och äklade sig. I början tyckte jag det var kul för då var det bara 2 st som höll på men sen började nästan ALLA killar hålla på så då tyckte jag att det började bli överdrivet. Och det jobbigaste med det hela var ju att dem inte kunde engelska så det var skit svårt att säga till dem att dem bara skojjade... Hur taskit som hellst tycker jag men aja.....

Söndag: Igår så åkte vi redan 08.15 från Tjeckien till Tyskland där vi stannade lite på vägen och åt och vid 18.30 så vad vi vid Rostock igen och skulle övernatta och vid 19.00 så åt vi middag.

Måndag: Idag så tog vi färjan över från Tyskland till danmark där man fick äta frukost där men tyvär så hade jag slarvat bort mina euro då så det blev bara lite chips på bussen. Vid 13.00 tiden i alla fall så åt vi lunch i Sverige och nu är jag hemma. Både skönt och trist. Puss&kram ♥Vendela

P.s: Bilder kommer imorgon tror jag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0