Irstablixten= Fredag, lördag & söndag

Vi kan väll börja beskriva fredagen: Jag började att gå upp hyfsat tidigt sen tog jag bussen och satta mig på svenska lektionen och skrev klart min berättelse. Sen efter det hade jag matte eller no kommer faktist inte ihåg men eftersom jag inte kommer ihåg det kan det väll inte ha hänt något speciellt. Sen hade jag so prov som gick hyfsat bra sen så så hade jag lunch. Lunchen var pankakor så det var väll ganska bra men själv så gillar jag inte skolans pankakor så det blev väll inte överdrivet många ätna. Men Jag var väll tvungen att äta så jag orkade med matchen på kvällen som vi hade i Västerås. (för alla er som undrade så slutade jag inte kl 12.00 utan jag skippade en engelska lektion, JIPPI) Matchen där gick bra vi vann med 20-5 tror jag mot Sorunda. Efter det så gick vi och åt sen efter det åkte vi hem till hotelet. Efter en stund när vi hade tittat på tv så gick vi och l oss och jag somnade ca 22.30. (kännde att det blev lite många efter men så skriver jag bara för att jag inte kommer riktit ihåg vad som har hänt)

Lördag:
Började med en god hotellfrukost. Sen så åkte vi till hallen (hallen där var skit stor för det var igentligen en bandyarena så det var 8 planer där inne, men man kan ju inte säga att golvet var bästa för man kalkade omkring som Bambi på hal is). Vi började med en match mot Eslöv som vi vann med med 12-5 sen kommer jag inte riktit ihåg vad vi gjorde där efter men vi spelade en till match sen lite senare mot Västerås och där vann vi med 15-8 och det gick hyfsat bra. Eller det tog en stund innan vi började spela bra så vi ledde bara med 3 bollar ett tag tror jag och då blev man ju lite nervös. Och sen får jag väll inte glömma och på peka Ellis mål som hon gjorde på Västerås matchen när det var några sekunder kvar. Hon kontrade och träffade stolpen sen så kom den tillbaka på hennes fot när hon stog ner i målgården och den fick hon mål för och det såg ju lite roligt ut om man säger så. Och man kan ju säga att det var många från Västerås som var där och klagade på domaren. Haha !! Sen efter det tror jag att vi tittade på 97:ornas match sen så åkte vi hem och dushade, efter det åkte vi dit igen och tittade på deras sissta match och sammtidigt åt vi efter. Sen när vi kom hem så satt dem flasta och spelade kort och raggade killar... Haha!!! Och vissa satt och tittade på Wild kids (haha visst är vi coooola) Och Robbinson. Sen får jag väll inte heller glömma och säga att Lejonen vann och det tyckte jag dem var värda fast jag aldrig hejar på Lejonen för själv är jag att Björn fan!! Mohahah...  På kvällen så fick vi lägga oss tidigt. Jag tror man var tvugna att ligga i sängarna kl 22.00 för nästa dag skulle vi upp 06.00.

Söndag: Idag alltså. Så gick vi upp kl 06:00 som jag sa sen så åt vi frukost kl 06.30 (var super trött för er som undrade). Sen efter frukosten så gick vi upp och gjorde oss helt klara för sen fick vi åka till matchen som började 08.00 (suck*) Matchen gick faktist bra vi vann mot Hemsjö (om det var så dem hette) och vann med 13-5, och det var väll bra?? Efter det så fick vi vila 2 matcher sen så var det vår tur igen. (matcherna var bara 1x25 så man hade inte så lång tid på sig) Och den matchen vill jag hellst hoppa över och tala om för den förlorade vi mot Irsta med 10-14 (skit). Efter den skit matchen som vi faktist skulle kunna vunnit så samldes vi uppe vid läcktaren och snackade igenom lite om matchen sen fick vi skynnda oss till hotellet för att duscha och sen på 40 min ta oss til hallen igen för att titta på Irsta-Skogås som Irsta vann igen. Och man får faktist tycka att det var ganska skönt att dem vann för Skogås har vunnit den cupen 3 år i rad och man ville ju inte att det skulle bli en fjärde. Så efter den matchen gick vi och åt sen så gick vi och tittade på finalen mellan Torslanda och Irsta och där vann Irstan med ett mål när det var 3 sek kvar. Det låter ju ganska spännande när man läser detta (om man har orkad läsa dit) men det var faktist en skit tråkig match att titta på så efter det så åkte vi hem och så "mellanlandade" vi på en godisaffär. Men själv har man så jävla ont i käken efter att ha får ertt skott i ansiktet så jag åt typ bara 5 godisar, sen gick det inte mer. Men sen så har det inte hänt så "mycket" mer så här får jag väll avsluta mitt skrivande för att titta lite på tv (sorry för alla sen ord men jag orkade inte skrivit något annat!! Och för alla er som är sugna på lite foton från i helgen så kommer jag lägga ut det lite senare ikväll tror jag !! Men men Pussar&kramar ♥Vendela

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0